chak! hello everyone..


Wednesday, August 10, 2011

Aida Rahim Seorang Peniaga yg Sangat Lembut dan Murah dgn Senyuman..hehehe



hehehe harini story aku pasal AIDA RAHIM.. alaahaaii yg pelakon drama tulaa...aku jumpe dia harini (11/8/2011) kt tempat aku keje.. dia jual tudung ngn baju raya kt TM ni... orgnye cantik.. hehehe.. aku ni kalau nampak artis jenis mmg bwt tak heran jee.. yela Hamba Allah jgkkan.. tp kali ni Allah swt gerakkan hati aku utk tegur sidia yg cantik dimata aku ni..aduhai lemah lembutnye..siap salam ngn dia tu, dapat rasa lembut sangat jari dia..mesti dia orang yang baik2..(orang kat luar tu jgn asyik nk mengutuk aje..renti-rentikan leeeee)

Aida Rahim: u beli la tudung ni..tudung ni cantik.. i boleh bg diskaun 20%.. boleh dapat rm101.. tp kira i bagi rm100 jelaa..(mmm dah diskaun 20% pastu tolak lg seringgit.. mmm okaylaaaa tuu)

aku: hehehe i cari kat raya sebenarnye..kalu kak aida jual kad raya i bolehla beli..(aku pun ikutla slanga dia..nk menjaga hati..i cakap i..u..i..u.. you know..hahahaha)

Aida Rahim: alaaa i tak jual plak kad raya.. tapi i ade tudung utk pakai raya.. u boleh cube dulu.. mana warna yang u berkenan..

aku: hehehe (aku mmg suke gelak)..mmm i tak biasa sebenarnye pakai tudung mcmni.. hehehe ( cheh pandai aje..padahal dulu akulah yg paling pandai pakai tudung lilit2 tu..tp tula nk bwt camne Allah swt dah pesan dalam mimpi aku utk pakai tudung tutup dada.. so aku kenelah taat.. hehehe)

Aida Rahim: takpe biar i ajar u pakai..ok u suke color ape..(dia dah start pegang color oren)

aku: mmmm i suke MERAH sebenarnye..(mmg favourite aku color MERAH sebenarnye.. mmg tidak syak lagii..(hehe dialog mami jarum junior) huhuhu)

Aida Rahim: u dah kawin or single..(terkejut aku dia cakap camtu... hai muke aku ni, memang gaya muka org dah kawin kot.. mmg slalu org panggil aku puan pun sebenarnyee hahahaha)

aku: i singggleeee.. hehehehe (menegakkan kebenaran tuuuu)

Aida Rahim: ooo mari i tunjukkan mcmne nak pakai..okay u pakaila mcmni.. sebelah ni bg pendek ckit.. tp boleh tutup dada jgk..yg sebelah kanan ni u lilitlaa.. cantik tau boleh pakai raya.. nampak kelainan ckit.. nnt pakailaa inner.. yg inner u pakai ni pun boleh..(dia senyum kt aku.. aduhai lembutnyeee)

aku: hehehe muka i nampak bulat kan??.. (cheh.. memang muka bulat pun.. chubby.. hehehehe)

Aida Rahim: ala takpe..(senyum lagi.. adui)

aku: mmmm takpe la kak aida.. i nk beli pun takde gaji lg.. yela bulan ni dah lari bujet plak.. tp kak aida takde kad bisness ke??.. mungkin pas ni i boleh call akak keee..

Aida Rahim: alaaaa takdela dik.. i pun sekali skala aje turun meniaga.. yelaa dah org panggil jadi dekat ckit dgn peminat..(lembut je jawab..aku pun tak lembut cam dia huhuuhuhu)

aku: okayla kak aida.. kalu ade rezeki kita jumpe lagi yeee..nnt i boleh beli tudung akak.. hehehe (aku hulurkan tangan salamlaaa dengan dia..dia pun cam biase laaa senyummmm..)

Aida Rahim: okayyy jumpe lagi..

haaaa tula antara dialog aku ngn Aida Rahim... lemah lembutkan dia..

p/s: mmmm macam tu la kalu nk meniaga.. senyum tu bagus utk dapatkan rezeki yg lebih banyak.. walaupun aku tak beli barang dia tp dia tetap senyum.. dan aku hanya mampu sampaikan pada sume.. nnt belilah barangan Aida Rahim.. dia baik tau.. insyaallah dia boleh bg diskaunnnn.. aku tolong promotelaa.. mmm rezeki jgk bwt dia.. mudah-mudahan perniagaan dia diberkati Allah swt.. amin Ya Rabbalalamin..

No comments:

Post a Comment