chak! hello everyone..


Tuesday, August 9, 2011

Rumah Amal Permata Hatiku (new edit).wmv



pada 23 julai 2011..bwt pertama kali aku pergi umah anak yatim.. aduiii selama ni masa aku duduk kt batu pahat,umah anak yatim kt sebelah umah aku aje tapi tak penah aku singgah..kdg2 boleh kata aku bergayut kt pondok tepon depan umah ank yatim tu pun sikit pun tk penah langkah masuk.. sayu nye hati bila tgok budak2 ni.. kecik2 dah matang dr segi pertuturan dan adab..malunyeee.. dulu aku takdela mcmtu.. seronok bile berada kt rumah amal permata hatiku kt gombak sabtu lepas.. adik2 sgt ramah..xtually aku tak reti nk cakap ape ngn dorg.. yelaa memandangkan dorg serba kurang dlm kehidupan..cuma yg aku boleh bwt adalah gembirakan hati mereka.. pd aku,kita tak perlu cerita ttg kehidupan lalu mereka tp bceritalah dgn mereka ttg kegembiraan yg ada pada masa sekarang..supaya mereka rasa seronok dan bahagia mcm org lain jgk..alhamdulillah syukur pada Allah swt sbb bg aku peluang mengenali mereka yg Rasullah kita sayang..baru aku tahu betapa besar pahala kita apabila menjaga kebajikan anak-anak yatim.. semoga selepas ini lebih banyak laluan yg Allah swt bukakan utk aku melakukan kebaikan.. amin ya rabbalalamin..

No comments:

Post a Comment