chak! hello everyone..


Sunday, August 7, 2011

Terima Kasih Ya Allah swt kerana engkau beri petunjuk ubatnya..



7 ogos 2011 bersamaan dengan hari ahad.. aku sebenarnye tgh cat kerusi kt umah aku.. mm biasa laa aku cat mestila comot kn.. tergerak la hati ni nk pegi beli something yg boleh hilangkan bekas2 cat kt jari2 aku ni..bila tiba di kedai..

aku: heloo u..u tau tak apa2 yg boleh kasi hilang ini cat kat jari saya..aritu kan i ada beli shelek kt u kn.. u tgok i punya tangan dia tak mau hilangla ini cat..

tokey kedai( hensem tu..org cinala):ooo ada.. u guna itu tinner laa..saya ambilkan yaa..

aku: mcmmana mau guna.. saya tak reti lor..

tokey kedai: u just cuci mcm biasa..

aku: okay tokey.. tq arr..beli yaa..

tokey kedai: baik2..

aku pun blah dr kedai.. sampai kt umah.. ape lagi.. aku pun cucila tngan aku guna tinner ni.. banyak engko aku guna.. happy punye pasalla nk buang cat kt tgn..
sekali aku bilas la guna air.. ADUIIIIIIII.. tiba2 pedih giler tangan aku... rase macam melecur plak..pedih giler chaaa..tak tahan siot..

tergerak lagi hati aku terus masuk bilik air amik sabun LUX yg fazura selalu pakai mandi tu hehehehe.. aku gosok kt tangan aku..gosok punye gosok.. tup2 aik hilang rasa pedih daaaaa..huhuhuu.. selamattt..ooooo baru aku tau.. ASID LAWANNYE ADALAH ALKALI...oooo barula aku tau...bongek tol kan..

tiba pukul 8 malam.. aku lepak kt sofa biru after bukak posa..tk pegi terawih siot.. kenyang punye pasal.. hahahaha.. aku tergerak hati lagi nk tgok jari aku yg pedih td tu..terkejut aku.. makaihhhh... jari aku mcm org tua daaaa..aduiii buruk giler..mcm berkedut-kedut plak..aduiii Ya Allah abisla jari aku tak cantik dahla ni.. nk pakai lama ni Ya Allah..mmmmm

sekali lg aku tergerak hati,tba2 aku teringat madu lebah kt dapur aku.. ayah aku yg bagi madu tu...aku pun amiklaa then aku sapu kat jari2 aku ni sambil tu doalaa pada Allah swt.. yelaa hanya dia jela yg boleh menyembuhkan penyakitnye pun.. tawakal dan beserah pada Allah swt itu wajib bg setiap manusia..alangkah terkejutnya aku.. selepas 5 hingga 10 minit aku sapu madu dan aku bilas..kedut pada jari aku tu makin kurang..Ya Allah.. memang benar apa yg kau turunkan didalam Al-quran.. memang madulah ubat segala penyakit..

maka benarlah dari surah AN-NAHL ayat 69;
"kemudian makanlah dari segala jenis bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yg diilhamkan dan dipermudahkannya kepadamu". (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit)

sememangnya aku pernah terdetik didalam hati bahawa bagaimana aku boleh membantu Adik NURUL DAHYATUL FAZLINDA dari menghilangkan parut diwajahnya.. Alhamdulillah ya Allah kerana engkau kurniakan aku pemikiran yg tajam..mudah-mudahan aku dapat membantu adik ini semampu aku..Ya Allah hanya engkau yg berkuasa akan tiap2 sesuatu..ku mohon kau pertemukan aku dengan adik dahyatul satu hari nanti.. amin Ya Rabbalalamin..

p/s: langkah2 pencegahan utk kes2 simbah2 asid ni.. stanby laa air, sabun LUX dan madu dalam beg anda.. kalu agak2 nk terkena satu hari nnt.. haaa cepat2la bancuh air sabun tu kemudian sapu kt tempah yg terkena simbahan tu.. bg hilang rase pedih.. kemudian bilas dengan air.. amik madu kemudian sapu kt tempat sakit tu.. insyaallah mujarab.. tiada yg mustahil bg Allah swt.. comfirm punyeee..

dan lagi satu.. kalu dah baca page ni.. jgn plak kuar perkatan YEKEEEEEE???.. yg itu comfirm2 Allah swt tak makbul sbb tak YAKIN.. ada fahammmmmm.. hehehehehe..

No comments:

Post a Comment