chak! hello everyone..


Tuesday, August 9, 2011

Yess! i am Walk Lady



baru aku tau kenapa aku beli selipar ni..baru aku perasan "walk lady" pd selipar ni.. mmmm yelaaa aku mmg suke jalan kaki.. dr dulu lg sebenarnye.. masa aku kecik sampailah sekarang..sbb aku suka tgok alam.. ape yg Allah swt ciptakan utk kita.. seronok tgok gelagat org yg lalu lalang.. dan aku suke tgok ape yg berlaku disekeliling aku.. mmg habit kot.. hehehe

harini 10 ogos pun ade cerita best jgk..hehehe..mcm biaselaa aku jalan kaki dr umah nak pergi pejabat kt TM bangsar.. umah aku kt pantai dalam.. ramai org kata "tak jauh ke??" hehehe mmm bg aku ape nk jauhnye.. lame2 sampai jgk..mmg aku suke jalan kaki.. kadang2 aku nk tergelak jgk sbb ramai yg sangkut jem bile pagi2 nk pegi keje.. aku lalu tgokkan ajelaa hehehe.. korang taknak jalan kaki knpa?? kn Allah swt dah bagi kaki..kesian pada org yg takde kaki tau.. ni kita ade kaki taknak guna plak.. tp takle salahkan jgk.. sbb Allah swt hanya gerakkan hati aku utk mampu berjalan kaki walupun jauh.. so aku tak le kata ape..hehehe

nak dijadikan crita.. pagi2 masa perjalanan aku pegi keje..aku tersempak dengan seorang polis trafik.. dia pas bwt keje kot.. so dia lepak2 tepi jalan.. hehehe yg klakar nye pakcik ni dia tegur pasal selipar yg aku pakai ni hehehe.. ooo lupe plak.. nama pakcik ni.. pakcik RAMLEEEEE..

aku: Assalamualaikummmmm... ngeee (aku sengeh)

polis trafik : hai fesyen ape pakai selipar sebelah color lain2 ni..ke beli dua pasang ,pastu saje2 tukar2 nii.. hehehe (dia tersengeh-sengeh kt aku mcm selipar koyak.. hai mcm kenal dialog huhuhu)

aku: memang fesyen pun pakcik..saya suke pakai..

polis trafik: mmm macam2.. okay jalan elok2 yee...

aku : okay.. (dgn automatik tgn aku ni lambai kt dia.. huhuhu macam kenal plak yeee)

polis trafik: sambil tersenyum (dia pun lambai balik kt aku)


aku sambung perjalanan aku mcm biase.. tp yg kelakar.. org boleh tgok aku kt tgah2 jalan tu sembang ngn pakcik polis.. hahahaha tak penah dibuat org kot.. boleh sembang lama aje kt tgh jln tu..org dalam kete,yg ats moto sume mcm pelik je tgok aku.. mmm aku apa lagi "senyum tak perlu kata apa2" hehehehe

p/s: moral of the story kt sini.. cubelaa rajin2 beri salam pada org walaupun pertama kali jumpe.. kn akan jadi mesra.. kt situ barula wujudnya "hablumminannas" itu.. dan Allah swt sgt suke pada manusia yg menjaga hubungan sesama manusia..hehehe saje nk peringatkan sesuatu yg org jarang bwt..ngeeeee hehehehe tp tak pakse pon.. nak ikut..ikut.. taknak ikut.. sudah hehehe

No comments:

Post a Comment