chak! hello everyone..


Sunday, August 7, 2011

Mendambakan menjadi puak ketiga..mudah-mudahan terlaksana tanggungjawab selayaknya..amin




dulukn masa aku kecik2 aku selalu mimpi..aku mimpi yg aku berpakaian mcm PUTERI ALADDIN ni..plus berhijab u know.. hahahaha yg bestnye mimpi tu.. aku kluar dari satu tirai yg sangat cantikkkkkk..dan aku didukung oleh seorg lelaki yg tegap badan dia mcm hercules seyyyy.. pastu aku disambut oleh beribu lelaki yg sangat hensem dan muda2 semuanya..siap bersorak plak tu.. aduiiiii.. giler arr.. mimpi ni kn datang setiap malam berselang seli pada tiap2 satu malam.. aku pelik btullaa..

tapi akhirnya terjawab jgk mimpi tersebut apabila Allah swt gerakkn hati aku utk membaca surah AL-WAQIAH setiap selepas solat subuh..surah ni aku tak tau knpa aku suke sangat baca.. rupenye Allah swt nk tunjukkan sesuatu pada aku.. dan pada 6 ogos 2011 tergerak hati aku ni utk membaca tafsiran pada surah ni di ayat yg ke 10 hingga 17.. ALLAHUAKHBAR ALLAH MAHA BESAR< SEGALA PUJI BAGI ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM..

inilah ayat yg aku maksudkan..

[10] Dan (puak yang ketiga pula ialah) orang-orang yang telah mendahului (dalam mengerjakan kebaikan di dunia), yang akan mendahului (mencapai balasan yang sebaik-baiknya di akhirat kelak);
[11] Mereka itulah orang-orang yang didampingkan (di sisi Allah),
[12] (Tinggal menetap) di dalam Syurga-syurga yang penuh nikmat.
[13] (Di antaranya) sekumpulan besar dari umat-umat manusia yang terdahulu;
[14] Dan sebilangan kecil dari orang-orang yang datang kemudian.
[15] (Mereka duduk di dalam Syurga itu) di atas takhta-takhta kebesaran yang bertatahkan permata;
[16] Sambil berbaring di atasnya dengan berhadap-hadapan.
[17] Mereka dilayani oleh anak-anak muda lelaki yang tetap kekal (dalam keadaan mudanya), yang sentiasa beredar di sekitar mereka;


Ya Allah swt sesungguhnya engkau lebih mengetahui dimana kedudukanku di syurga kelak.. aku memohon sebagai hamba yang hina ini utk ditempatkan syurga yg paling tinggi dan teragung seperti mana yg engkau telah janjikan.. amin Ya Rabbalalamin..

No comments:

Post a Comment