chak! hello everyone..


Tuesday, August 9, 2011

Suatu Ketika Dahulu..hehehe



Suatu ketika dahulu.. muka aku penah kuar dalam poster Perpaduan Malaysia sempena Kemerdekaan Malaysia yg ke-51..hehehe terkejut jgk rasenye bila kawan2 pejabat masa aku praktikel dulu ckp muka aku kuar dalam poster tu.. Satu Malaysia tuuuu dicetak.. hahaha.. bangga siot..

aku pelik jgk kenapa muka aku terpampang kt poster PERPADUAN KAUM..mmm setelah aku fikir2.. rupe2nye Allah swt nk tunjukkan pada aku bahawa ada tanggungjawab yg besar utk aku memperbetulkan perpaduan kaum di Malaysia yg selama ini kita tidak kenal siapa itu golongan india dan cina..mereka ini sebenarnya baik tau.. jgn keji agama mereka..orang india dan cina la org yg paling bersih bebanding org melayu..

aku ingat lagi ketika aku bekerja sbg penyelia banci pada 2010.. aku turun bwt banci di rumah org india dan cina.. mereka layan aku lebih baik berbanding orang melayu..Allahuakbar.. mereka inilah yg menjaga hubungan sesama manusia (habluminannas)..mereka nila yg jemput aku masuk rumah..siap pelawa minum lagi waktu bulan ramadhan.. tapi aku tak minumlaa.. hehehehe..

masyarakat kita ni lagi2 melayu.. berentilah membenci orang yg beragama bukan islam.. mereka ini sebenarnya baik walaupun mereka bukan dari agama kita..bersatu dengan ikhlas hati.. insyaallah Malaysia boleh aman..amin

No comments:

Post a Comment